پاتوق فا دات آی آر

پرینتر لیزری یا جوهرافشان؟

پاتوق فا | شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۴۷ ب.ظ


پرینتر لیزری یا جوهرافشان؟

 

پرینتر لیزری یا جوهرافشان؟

 

آیا من به پرینتر همه کاره نیاز دارم؟ Pic Bridge چیست؟ آیا من به قابلیت اتصال پرینتر به شبکه نیاز دارم؟ اگر قصد خرید پرینتر خانگی را دارید و نمی دانید چه معیارهایی را می بایست مدنظر داشته باشید، خواندن این مقاله را ادامه دهید تا پاسخ تمام این سؤالات را دریافت نموده و با معیارهای درست انتخاب چاپگر برای مصارف خانگی آگاه شوید.

وجود تنوع زیاد چاپگرهای خانگی و ارزان قیمت از برندهای مختلف مانند HP, Lexmark, Canon, Samsung, Epson  و غیره، انتخاب صحیح پرینتر کار دشواری است. در حال حاضر با قیمت بسیار ارزان حدود 70 هزار تومان می توان یک چاپگر خانگی خرید اما آیا این پرینتر می تواند نیازهای شما را پوشش دهد؟ هزینه مواد مصرفی آن چقدر است؟ در این راهنمای خرید به صورت خلاصله و سریع معیارهای مهم در خرید چاپگر جمع آوری شده اند که با در نظر گرفتن آنها می توانید پرینتر مورد نظر خود را از برند های متنوع بازار انتخاب کنید.

 

پرینتر جوهرافشان یا لیزری؟

اولین سوالی که برای هر خریدار پرینتر مطرح می شود همین سؤال است. بازار مملو از پرینترهای جوهر افشان شده است. این پرینترها می توانند نمودارهای رنگی و عکس های براق را چاپ کنند اما نمی توانند نوشته ها را به خوبی و خوانایی پرینترهای لیزری چاپ کنند. پرینترهای جوهر افشان بسیار کند تر از پرینترهای لیزری می باشند و هزینه مواد مصرفی آن ها نیز بسیار بیشتر از پرینترهای لیزری است.

پرینترهای لیزری بیشتر مناسب مصارف اداری می باشند؛ چون قادر به چاپ صفحات زیاد در زمان کم هستند، هزینه مواد مصرفی آن ها پایین است و دوام طولانی تری دارند. پرینترهای لیزری تک رنگ (سایه و سفید) قادرند متون را با کیفیت و دقت بسیار بالا چاپ کنند.

برای مصارف خانگی می توان چاپگر لیزری با قیمت بین 140 تا 250 هزار تومان تهیه کرد. به تازگی قیمت پرینترهای لیزری رنگی نیز کاهش جدی داشته است تا کاربران خانگی نیز بتوانند از این چاپگرها استفاده کنند اما مواد مصرفی پرینترهای رنگی هنوز گران قیمت است و به همین دلیل استفاده از آن ها برای مصارف خانگی هنوز پیشنهاد نمی شود.

پس اگر قرار است کتاب پرینت بگیرید یا تکالیف و گزارشات مدرسه یا دانشگاه را چاپ کنید پرینترهای لیزری سیاه و سفید بهترین گزینه برای شما می باشند. اما اگر هر از چندگاهی از پرینتر استفاده می کنید و دوست دارید تصاویر یا چارت های رنگی پرینت کنید بهتر است از چاپگرهای جوهر افشان استفاده کنید.

 

  • پاتوق فا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی