پاتوق فا دات آی آر

تفاوت 3 واژه پرکاربرد

پاتوق فا | چهارشنبه, ۸ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۳۵ ب.ظ


تفاوت 3 واژه پرکاربرد

 

تفاوت 3 واژه پرکاربرد

 

اعتماد به نفس : به معنای اعتماد داشتن به توانایی هایی که در وجودمان داریم.

مثال: من می توانم در یک جمع سخنرانی کنم.

 

عزت نفس : احساس ارزشمندی درونی برای وجود خود. فردی که عزت نفس دارد برای وصف خود پای دیگران را وسط نمی کشد.

مثال: من سخنران خوبی هستم.

 

غرور : هرچه احساس ارزشمندی از درون کمتر باشد، فرد منم منم های بیشتری دارد و برای توصیف یک ویژگی در خود

به عنوان مثال می گوید: من بهترین سخنران در ... هستم.

دقت کنید که فرد مغرور، پای دیگران را برای تعریف از خود وسط می کشد.

 

*** غرور و عزت نفس، نقطه مقابل یکدیگر هستند.

*** حقارت درونی و پنهان، غرور می آفریند.

 

  • پاتوق فا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی