:: Welcome ::


راه های ایجاد آرامش

 

راه های ایجاد آرامش

 

1- جلوی گریه خود را نگیرید و گهگاهی گریه کنید.

2- دست کم روزی 15 دقیقه را در سکوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و نیز چیزهایی که دارید فکر کنید.

3- افراد آرام به خود می گویند که برای تغییر گذشته کاری نمی توان کرد، آنگاه از فکر ادامه زندگی لذت می‌ برند.

4- وقتی احساس می کنید که سرتان پر از فکرهای جور و واجور است و جای خالی در آن نیست، با قدم زدن، آن ها را پاک کنید.

5- اگر نتوانید کسی را ببخشید، افکار خشمگین‌ تان شما را برای همیشه با این افراد مرتبط خواهد کرد. شاد کردن دیگران، باعث آرامش می شود.

6- آرامش را از کودکان بیاموزید، ببینید که چگونه در همان لحظه‌ای که هستند، زندگی می کنند و لذت می‌ برند.

7- از همان که هستید راضی باشید، در این صورت احساس آرامش بیشتری می کنید.

8- هر چه اکسیژن بیشتری به شما برسد، آرامتر خواهید شد؛ خوب است در محل کار و زندگی خود گیاهی نگه دارید.

9- مهم نیست که با شما مودبانه برخورد کنند یا نه؟! برخورد مودبانه‌ی شما، باعث ایجاد آرامی و احساس خوبی در شما خواهد شد.

10- سرعت حرکت شما با احساستان رابطه‌ای مستقیم دارد، آرام راه بروید و حرکات بدن خود را آرامتر کنید، طولی نمی‌ کشد که آرام خواهید شد. گاهی می توانید برای رسیدن به آرامش، دراز بکشید، عضلات خود را شل کنید و به هیچ چیز فکر نکنید.

11- با حرکات آرام و صحبت کردن شمرده، احساس آرامش را به جمع منتقل کنید. آیا تا به حال فرد آرامی را دیدید که با صدای بلند صحبت کند؟

12- با شوخ طبعی به آرامش خود کمک کنید.

13- راحتی، یکی از عناصر مهم آرامش است؛ مثل دمای مناسب، صندلی راحت و لباس و کفش راحت.

14- هر چند وقت یک بار ساعتتان را باز کنید و خود را از فشار زمان نجات دهید.

15- در آوردن کفش ها به کاهش فشار عصبی کمک می کند.

16- لباس های گشاد و راحت، باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می شود.

17- هوای دریا، آب شور و صدای امواج، همگی باعث آرامش می شوند؛ مسافرت به سواحل دریا را فراموش نکنید. تماشای ماهی ها مثل خیره شدن به دریا، در شما ایجاد آرامش می کند؛ زیرا ماهی ها آرام شنا می کنند و آرام تنفس می کنند.

18- آهسته غذا خوردن و جویدن، باعث تجدید قوای فکری و احساس آرامش خواهد شد.

19- احساسات و مشکلات خود را به دیگران بگویید و آرامش بیشتری احساس کنید.

20- یکی از مهم ترین مهارت ها در آرام بودن، فکر نکردن به مسایل کوچک است؛ دومین مهارت، کوچک شمردن تمام مسائل است.

 


ادامه مطلب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

نظرات ارسال شده